Om NKF

Norges Kyudoforbund er en ideell organisasjon til fremme for Kyudo, tradisjonell japansk bueskyting.

Norges Kyudoforbund ble stiftet i 1996, og ble i 1997 innvilget medlemskap i European Kyudo Federation (EFK), en paraplyorganisasjon for nasjonale forbund i 15 europeiske land. Norges Kyudoforbund er også medlem av International Kyudo Federation (IKYF), som anerkjenner oss som den organisasjonen som representerer Kyudo i Norge.

Kun klubber i Norges Kyudoforbund kan tilby sine medlemmer deltagelse på seminarer arrangert av EKF og IKYF, samt gradering anerkjent av EKF og IKYF. Gradering foregår vanligvis ved de årlige EKF-seminarene, eller ved tilsvarende arrangementer i Japan.

Norges Kyudoforbund arrangerer årlige seminarer med en dyktig instruktør. Vi deltar også på årlige seminar arrangert av våre svenske og danske kyudo søsterforbund.

Foreløpig har vi kyudo medlemsklubber i Oslo, Nesodden og Stavanger. Er du interessert i kyudo, kontakt oss på e-post:

Nesodden, kyudo.nesodden(at)gmail.com

Oslo, kyudo.oslo(at)gmail.com